Biuro – rezerwacje toru: 604 640 023

Get Adobe Flash player

Telefon w aucie to śmierć?

619103-mobile-phone-in-carRozmowa przez telefon, pisanie SMS-ów i zabawa smartfonem, stają się jednym z głównych czynników rozpraszających kierowców.
Nie pomagają zestawy głośnomówiące, bo coraz więcej telefonów wymaga od użytkownika interakcji. Stąd korzystanie z komórki podczas prowadzenia pojazdu mechanicznego staje się jednym z głównych przyczyn wypadków drogowych na Polskich drogach.

 

Nie jesteśmy w stanie stwierdzić na pewno, czy słuchawka w uchu redukuje szanse na incydent, ale rośnie wyraźnie ilość wypadków, w których przyczyną są telefony. Wzrost można powiązać z coraz większą ilością smartfonów, co budzi poważne obawy.

Zaawansowane komórki rozpraszają w bardziej zaawansowany sposób? Wszystko wskazuje na to, że tak.

Telefon komórkowy jako dystraktor, czyli bodziec rozpraszający kierowców w ruchu drogowym. Należy wskazać, że najpoważniejszym dystraktorem, mającym negatywny wpływ na zachowanie kierowców, są telefony komórkowe. Ich używanie powoduje odwrócenie uwagi kierujących od sytuacji na drodze, co może powodować skutki w postaci wypadków i kolizji.
 
Dystraktor to coś, co nie pozwala się skupić na wykonywanym zadaniu, utrudnia uwagę i koncentrację. To telefon komórkowy, na który często przychodzą nowe połączenia oraz SMS-y, potrafi skutecznie odciągnąć uwagę od aktualnie wykonywanego zadania, czyli prowadzenia samochodu.
 
Obecnie coraz więcej incydentów na drogach jest powiązane z rozmową przez telefon lub innym rodzajem interakcji z urządzeniem. Brak niestety optymistycznych akcentów. Okazuje się, że nie pomagają zakazy. Mimo to, można zasugerować kilka rozwiązań mających działać prewencyjnie. Kierowcy z niewielkim stażem powinni mieć bezwzględny zakaz korzystania z komórek w aucie (zestaw słuchawkowy czy głośnomówiący, nie są tu żadnym argumentem). Zakazane powinno być wysyłanie SMS-ów.  Dodatkowo idąc z duchem czasu, należy przyjrzeć się bliżej użytkowaniu smartfonów, angażujących uwagę kierowców w większym stopniu niż zwykłe telefony.
 
Spowodowanie wypadku samochodem, jak się okazuje jest bardziej bolesne ze strony ekonomicznej, niż nie odebranie pilnej rozmowy. Nie mówiąc już o sytuacji, gdy ktokolwiek zginie na drodze.

(c) Kiwi

Share

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Podstawa prawna

Przyjęcie procedury pozyskiwania zgody na stosowanie  cookies wynika z przepisów znowelizowanej ustawy Prawa Telekomunikacyjnego, która wchodzi w życie 22 marca 2013 roku. Nowelizacja ta bazuje na ogólnych wytycznych Parlamentu Europejskiego, jednak poszczególne kraje Unii Europejskiej samodzielnie wypracowują przepisy szczegółowe. Podobna nowelizacja, jaka ma miejsce teraz w Polsce, nastąpiła już w innych krajach europejskich, jak Wielka Brytania czy Francja.

Najważniejszą zmianą w Prawie Telekomunikacyjnym zarówno z punktu widzenia użytkowników sieci, jak i przedsiębiorców z branży internetowej, jest art. 173 dotyczący  cookies („ciasteczek”). Celem tej zmiany jest zwiększenie świadomości internautów na temat stosowanych technologii gwarantujących dostarczanie treści lepiej dostosowane do ich preferencji i zainteresowań. Obowiązująca od 22 marca procedura zakłada potrzebę uzyskania przez właścicieli serwisów internetowych zgody internautów na przechowywanie i stosowanie cookies. Zgoda ta może być wyrażona poprzez ustawienia przeglądarki bądź aplikacji, w takiej sytuacji serwisy internetowe muszą uprzednio poinformować internautów o stosowaniu  cookies.

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska w trosce o sprawny przebieg wdrożenia nowych przepisów oraz dbając o edukację internautów przygotował zestaw wytycznych dla serwisów pomagających im w wywiązaniu się z nowych obowiązków, a do internautów stworzył stronę www.wszystkoociasteczkach.pl, która pełniej tłumaczy mechanizmy związane z cookies.

Z pełnym brzmieniem znowelizowanej ustawy Prawa Telekomunikacyjnego można się zapoznać na stronie: http://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/2012/1445

cennik

 

Zapraszamy

ul. Kochanowskiego 30
-były teren ZAKŁADÓW MECHANICZNYCH
GPS: 50 0' 27" N, 20 57' 20" E

tel. +48 604 640 023

Godziny otwarcia:

poniedziałek - piątek
15:00 - 22:00

sobota - niedzela
11:00 - 23:00

Rekordy toru

Klasa MINI - 4,5 KM
1. Maciej Gładysz - 34,80
2. Piotr Protasiewicz - 35,20
3. Izabela Bułka - 35,95
4. Bartosz Grzywacz - 36,20
5. Iwo Postawa - 36,43

 

Klasa SZKOLNO-MŁODZIEŻOWA - 6,5 KM
1. Jakub Oracz - 34,31
2. Erik Neidhardt - 35,30
3. Tomasz Górski - 35,33
4. Kacper Kajmowicz - 35,35
5. Michał Zając - 35,49

Klasa OPEN - 9 KM
1. Erik Neidhardt - 33,22
2. Adrian Dziurdzia - 33,34
3. Jakub Oracz - 33,37
4. Kacper Kajmowicz - 34,24
5. Jan Dziedzic - 34,24

Ostatnie galerie

SWS-tor baner official track

logo PROkarting logo poziom

 karting-www-amo

logoPolskiKarting

logoRallyandRace

 

stat4u

Patronaty akcji "Przez zabawę do bezpieczeństwa"

02 logo kolor pion M rgbleliwka logopowiat logo-pzm logomord logo nowe straż logo psp logo Województwo Małopolskie MSiT LOGO logo minister edukacjikrbrd-logo-1

DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd